پی آر پی مو و دانستنی های آن

.بهترین تزریق چربی اصفهان |پی آر پی مو و دانستنی های آن

پی آر پی مو چیست ؟

PRP یک روش موجود غیرجراحی و درمانی برای افرادی است که درخواست تحریک رویش مو بعد از ریزش آن را دارند. در نتیجه تحقیقات علمی اخیر ؛ دریافت شده که PRP یک روش کاملا طبیعی است و در کلینیک ها برای تقویت مو و پوست سر به کار می رود.

با وجود اینکه مطالعات درباره موفقیت با سرعت کم در جوامع پزشکی منتشر شده است، اما متخصصین بسیار جدی ادعا میکنند که PRP یک روش انحصاری برای ترمیم مو است. هزینه prp مو سر چقدر است؟ قیمت پی آر پی مو چقدر است؟

PRP چگونه عمل می کند؟

خون انسان حاوی سلول های بنیادی مزانشیمی و فرآورده های خونی بافتی است که شامل فاکتورهای اختصاصی رشد هستند، این سلول ها در بازسازی و ترمیم بافت نقش دارند. مقالات چاپ شده در اروپا و آمریکا صحت و اعتماد به PRP درمانی را تایید میکنند؛ که به عنوان یک روش جدید درمانی بیش از دو دهه است که برای ترمیم زخم و پوست بکار می رود.

پی آر پی خود را به عنوان یک مدل درمان پزشکی در حوزه های تخصصی مانند جراحی دهان، جراحی عصب، جراحی زیبایی پلاستیک، پزشکی ورزشی و ارتوپدی معرفی کرده است. PRP بصورت گسترده ای در دو دهه اخیر در این حوزه ها استفاده شده است و نتایج مثبت و موفقیت آمیزی داشته است. در مورد لیزر موهای زائد بیشتر بخوانید.

در حوزه ترمیم مو شواهد از پی آر پی مو به عنوان یک روش درمانی امیدوارکننده در پیشرفت رشد مو حمایت می کنند. با وجود اینکه PRP در مراحل اولیه تحقیقات علمی در ترمیم مو است، نمی تواند جایگزین درمان های موجود مورد حمای FDA مانند DHT بلاکرها و ماینوکسیدیل شود. اما یک روش امیدارکننده برای بیماران با ریزش مو می باشد.

 تزریق ژل لب اصفهان | پی آر پی مو و دانستنی های آن

پی آر پی مو چگونه انجام می شود؟

ایا پی ار پی جواب میده ؟ در کلینیک آزمایش خون اولیه که گرفته می شود. خون گرفته شده در سانتریفیوژ قرار داده میشود و PRP (پلاکت غنی خون) از بقیه خون جدا می شود.

PRP از بدن شما گرفته می شود و با تغلیظ سلول های خونی آماده می شود. همچنین از سیستم Healeon Medical PRP System استفاده می شود. یک سیستم استریل ایزوله است و در آن پلاکت ها به سه برابر غلظت عادی موجود در خون می رسند. یک بی حسی برای مسدود کردن اعصاب پوست سر زده می شود تا بیمار دردی حس نکند. سپس پلاکت با غلظت بالا به پوست سر تزریق می شود. موی بیمار شسته می شود و بیمار بدون هیچ نیازی به کمک می تواند به خانه بازگردد. هیچ آرامبخش یا داروی دیگری حین پروسه به بیمار داده نمیشود که عملکرد و هوشیاریش را مختل کند.

PRP فاکتور های زیادی را در خود دارد که رشد فولیکول مو را تحریک می کند. پی ار پی با توجه به نیازهای شخصی هر فرد انجام میشود در نتیجه تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است.

هدف اولیه ازPRP تحریک فولیکول های موی غیرفعال و یا تازه کاشته شده برای ورود به یک فاز رویشی فعال است.

آیا پی آر پی مو موثر است؟

پی آر پی مو چند درصد جواب میده ؟ روش prp مو چیست؟ نتایج براساس هر بیمار متفاوت است. هیچ تضمینی برای موفقیت نمیتوان داد اما تحقیقات اولیه prp مو اعلام میکند که بیماران میتوانند به درمان PRP پاسخ دهند و نتیجه بگیرند. بعضی از جراحان ترمیم مو برای بیمارانی که داوطلب جراحی نیستند PRP را بصورت هر ۳ یا ۴ ماه انجام می دهند. سایر پروتکل ها برای تضمین زنده ماندن بافت ازPRP حین یا قبل جراحی استفاده می کنند.

بهترین تزریق چربی اصفهان |پی آر پی مو و دانستنی های آن .

اثرات جانبی پی آر پی موی سر چیست؟

تقویت موی سر و درمان ریزش مو با PRP روشی غیر جراحی است که تهاجم کمی دارد. با این حال یک تکنیک کاملأ بدون عارضه نیست. از آنجا که درمان ریزش مو با PRP شامل تزریق خون خود فرد به پوست سر اوست، مراجعه‌کننده در معرض خطر ابتلا به یک بیماری واگیردار نخواهد بود. با این وجود، هر درمانی که از طریق تزریق صورت گیرد، همیشه خطر عوارض جانبی را به دنبال دارد. عوارض تقویت موهای سر با پی آر پی شامل موارد زیر می‌شود:

  • آسیب عروق خونی روی پوست سر
  • آسیب‌های عصبی
  • جای زخم در محل تزریق
  • احتمال عفونت محل تزریق

متقاضیان درمان ریزش مو با PRP لازم است قبل از انجام درمان اگر دارو و یا مکمل، چه گیاهی و چه شیمیایی مصرف می‌کنند، به پزشک معالج خود اطلاع دهند. همچنین، اگر دارای شرایط زیر هستند، نیز باید کادر درمان خود را در جریان بگذارند:

  1. اگر خونشان بیش از حد رقیق است
  2. کسانی شدیدأ سیگاری هستند
  3. سابقه سوء مصرف الکل یا مواد مخدر را دارند
  4. دچار بیماری‌های قلبی و عروقی یا دیابت هستند
  5. اگر داروهای خاصی مانند آسپرین یا دیگر داروهای ضد انعقاد خون و یا داروهای ضد حساسیت مصرف می‌کنند

مبتلایان به بیماری‌های زیر نمی‌توانند درمان و تقویت موی سر با پی آر پی را انجام دهند:

  • عفونت حاد یا مزمن
  • سرطان
  • بیماری مزمن کبد
  • بیماری مزمن پوستی
  • اختلال متابولیک
  • سندرم اختلال عملکرد پلاکت
  • اختلال سیستماتیک
  • مشکلات تیروئید.

تزریق ژل لب اصفهان | پی آر پی مو و دانستنی های آن ..

5 نکته ضروری قبل از انجام پی آر پی مو (PRP)

1- قبل از prp مو حتماً لیست تمام داروهای مصرفی خود از جمله مکمل ها و گیاهان را به همراه موارد زیر به پزشکتان اطلاع دهید.

۲- یک هفته قبل از انجام پی آر پی از مصرف رقیق کننده های خون مانند مولتی ویتامین ها ، ویتامن آ و… پرهیز کنید.

۳- یک هفته قبل از انجام پی آر پی از استعمال سیگار و مصرف الکل یا مواد مخدر پرهیز کنید.

۴- چنانچه در حال انجام درمان هایی مانند بوتاکس پیشانی و یا لیزر موهای زائد صورت هستید به پزشک خود اطلاع دهید.

5- چند روز قبل از prp مو در معرض مستقیم خورشید قرار نگیرید.

تعداد جلسات پی آر پی مو (PRP)

برای درمان کامل prp مو ، حداقل ۳ تا ۵ جلسه برای اکثر بیماران توصیه می شود. اولین نتایج حتی پس از اولین جلسه قابل مشاهده هستند. زیرا غلظت سلولهای بنیادی ۳-۸ برابر بیشتر از حجم موجود در خون در کل بدن است. پس از جلسات دوم و سوم ، نتیجه تشدید می شود

بعد از سه جلسه اول ، موها ۶۰٪ نسبت به ناحیه قبل از درمان ، متراکم می شوند. اگر از نتیجه ناراضی باشید ، امکان جلسات بیشتر وجود دارد.


مطالب پیشنهادی بهترین تزریق چربی اصفهان :

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید