نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد

نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد | بهترین تزریق چربی اصفهان

نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد

با نزدیک شدن به ماه های گرم تر، شما ممکن است بیش از هر زمان دیگری به فکر از بین بردن موهای زائد خود باشید. به همین دلیل بیشتر متقاضیان لیزر موهای زائد جلسات خود را از تابستان شروع می کنند. بر خلاف سایر روش های لیزر پوستی، حذف موهای زائد نیاز به آماده سازی پوست قبل از درمان لیزر موهای زائد دارد. در این قسمت قصد داریم ابتدا به نحوه عملکرد و سپس نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم.

طول موجی که دستگاه های لیزر ساطع می کنند باعث می شود که رنگدانه واقع در ریشه هر فولیکول مو را هدف قرار دهند. به عبارت دیگر لیزرها با جذب نور می توانند فولیکول های مو را بدون اینکه به سطح پوست آسیب برسانند از بین ببرند. از آنجایی که موی هر فردی چرخه رشد خود را دارد، برای از بین بردن دائمی موهای زائد، چندین جلسه با لیزر به فاصله 8 تا 10 هفته برنامه ریزی شده است. حال برای اینکته نتیجه نهایی اثر بخشی را مشاهده کنید باید به نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد به دقت توجه نمایید.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

برداشتن و اپیلاسیون را متوقف کنید:

لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه موها کار می کند، بنابراین ضروری است که حداقل چهار تا شش هفته قبل از اولین جلسه، ناحیه درمان شده را وکس نکرده باشید. اصلاح با استفاده از تیغ برای لیزر اشکالی ندارد، زیرا ریشه را در جای خود باقی می گذارد. در حقیقت، تراشیدن ناحیه مورد نظر قبل از لیزر برای شما توصیه می شود. جلسه بعدی لیزر شما بعد از یک ماه است و بعد از آن باید در فواصل منظم 8 تا 10 جلسه لیزر را انجام دهید.

منطقه را اصلاح کنید:

برای اینکه بتوانید نتیجه اثربخشی از لیزر خود مشاهده کنید بهتر است که یک تا دو روز قبل از لیزر موهای زائد خود را شیو نمایید. جالب است بدانید با وجود اینکه معمولا تمامی موهای زائد با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند، اما لیزر می تواند رنگدانه واقع در ریشه مو را مورد هدف قرار دهد. حال اگر مویی بر روی پوست باشد مانع رسیدن امواج لیزر به ریشه مو می شود از این رو احتمال سوختگی مو در زیر سطح پوست را به شدت کاهش می دهد.

داروهای خود را بررسی کنید:

نکته مهم دیگر این است که هنگامی که با متخصص لیزر صحبت می کنید باید پزشک را از تمام داروهای مصرفی، خوراکی و موضعی مطلع کنید. برخی از داروها می توانند در لیزر درمانی شما مداخله کنند و اثر کمتری در درمان داشته باشند. بهتر است بدانید برخی از داروها می توانند پوست را حساس کرده و بیشتر در معرض سوختن یا تاول زدن قرار بدهد. اگر از داروهای آنتی بیوتیک، جلوگیری از بارداری، آکنه و حساسیت به نور استفاده می کنید، باید به خصوص به تکنسین لیزر اطلاع دهید. شما مجبور به قطع مصرف داروهای خود نخواهید بود، اما متخصص لیزر می تواند درمان شما را متناسب با آن تنظیم کند و با احتیاط ادامه دهد. علاوه بر این، در صورت شروع مصرف هر داروی جدید، حتماً باید قبل از قرار بعدی لیزر به آنها اطلاع دهید.

استفاده از کمپرس های یخ:

برخی از دستگاه های معتبر لیزر بدون درد هستند در نقطه مقابل برخی از دستگاه ها هستند که به دلیل نداشتن خنک کننده قوی فرد در زمان لیزر احساس سوزش می کند حال در این دستگاه ها فرد می تواند از کمپرس های یخ برای بی حسی استفاده نماید. البته اسپری و کرم های بی حسی نیز در این زمینه وجود دارد.

نکات بعد از استفاده از لیزر موهای زائد

اگر قصد دارید با استفاده از لیزر از شر موهای زائد خود راحت شوید بهتر است به تمامی نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد را که پزشکان توصیه می کنند توجه نمایید. در زیر به نکات بعد از لیزر که باعث می شود عوارض لیزر به حداقل برسد اشاره کرده ایم:

وکس نکنید:

هر روشی که باعث می شود ریشه موهای زائد برداشته شوند را نباید تا پایان جلسات لیزر انجام دهید. زیرا لیزر در اصل بر روی ریشه ی مو تاثیر می گذارد حال اگر شما با استفاده از موچین و وکس مو را از ریشه بردارید تاثیر لیزر را تا حد زیادی از بین می برید. از این رو بیشتر پزشکان توصیه می کنند که در دوره ای که لیزر موهای زائد را انجام می دهید به هیچ عنوان مو ها را وکس نکنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید :

نکته مهم بعدی این است که بعد از شروع درمان لیزر موهای زائد و یا در بین هر یک از درمان ها قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید. اگر پوست شما از آفتاب سوخته است، این امر می تواند آن را بسیار حساس کند. در موردهای زیادی مشاهده شده است که فرد بعد از لیزر در معرض نور خورشید قرار گرفته است و به دلیل حساس بودن پوست و آفتاب سوختگی پوست تاول زده است. در این مواقع پزشک تا پایان بهبودی کامل پوست نباید لیزر را انجام دهد.

 |  اینستاگرام دکتر مسیح شمعی تزریق چربی اصفهان |


مطالعه بیشتر : 

مراقبت های قبل و بعد از لیزر کندلا

هایفوتراپی چیست؟

بلفاروپلاستی چیست؟

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید