عملکرد لیزر کندلا (الکس و یَگ)

عملکرد لیزر کندلا (الکس و یَگ)

اکثر لیزرها برمبنای اصل فوتوترمولیزیز عمل می کنند تا بتوانند نوری با طول موج مناسب که دارای انرژی اپتیکال است را بتابانند. براساس این اصل یک پالس از انرژی لیزر در زمان مشخص و دقیق از پوست عبور می کند و توسط آن جذب شده و در فولیکول مو به انرژی تبدیل می شود. اشعه لیزر با طول موجهای مشخص، با ساتع کردن انرژی اپتیکال بعد از اینکه توسط هدف (ریشه مو، واریس یا خال) جذب شد و وقتی رنگ به آن اضافه شد؛ انرژی حرارتی تولید می کند. این حرارت ایجاد شده، به هدف مورد نظر و بافت اطراف آن آسیب جزئی وارد کرده و آن را از بین می برد. درنتیجه با ایجاد دمایی حدود 80 تا 90 درجه سانتی گراد، آسیب غیرقابل بازگشتی به هدف وارد می شود. امروز قصد بررسی عملکرد لیزر کندلا را داریم.

لیزرهایی که طول موجهای کوتاهتری دارند مثل لیزر کندلا الکساندرایت GentleLase Pro بیشتر جذب ملانین می شوند، بنابراین می توانند تاثیر بهتری روی موهای نازکتر بگذارند. البته این جذب بیشتر توسط ملانین پوست، ریسک تاول زدن را نیز بالا می برد.
اما لیزرهایی که طول موجهای بلندتری دارند مثل لیزر کندلاPro YAG Gentle برای پوست های تیره تر مناسبند چون می تواند از ملانین اپیدرمیز عبور کرده و جذب ملانین مو شود. اما چون توسط ملانین کمتری جذب می شود؛ حذف کامل موها با آن نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد.

عملکرد لیزر کندلا | بهترین تزریق چربی اصفهان

 | جهت ورود به اینستاگرام دکتر مسیح شمعی بهترین تزریق چربی اصفهان کلیک کنید |

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

اکثرا حذف موهای زائد با لیزر به حدود 4 تا 6 جلسه برای هر ناحیه نیاز دارد که معمولا به صورت تکرار ماهیانه جلسات انجام می گیرد.
موها در یک ناحیه از بدن در مراحل رشد متفاوتی قرار دارند و لیزر فقط روی موهایی که کاملا رشد کردند (آناژن ها) تاثیر گذار است.
درصورتیکه روی موهایی که هنوز درنیامده اند (تلوژن) و موهایی که فعلا رشدشان متوقف شده (کاتاژن ها) تاثیری ندارند.
بنابراین لیزر طی جلسات متعددی باید در ناحیه تابانده شود تا موهایی که تحت تاثیر قرار نگرفته اند نیز از بین بروند.
فاصله زمانی بین هر دو جلسه معمولا حدود 4 تا 8 هفته است.
تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد هر ناحیه به عوامل مختلفی مثل رنگ، ضخامت، ناحیه مورد نظر و فاز انتخابی دستگاه لیزر بستگی دارد و به همین علت نمی توان در شروع، تعداد جلسات را دقیقا معین کرد.

جلسات کنترلی

معمولا یک جلسه کنترلی نیز برای انجام لیزر روی ناحیه هایی که در جلسات اصلی جا گذاشته شده حین لیزر موهای زائد قسمتهای وسیع مانند کمر، سینه و پاها درنظر گرفته می شود که حدود 15 تا 20 روز پس از لیزر اصلی درصورت نیاز انجام می گیرد.
توجه به این نکته مهم است که جلسه کنترلی نباید پس از 15 الی 20 روز بعد از انجام لیزر اصلی انجام گیرد.
چون به فرایند اصلی آسیب رسانده و اثربخشی آن را کاهش می دهد.
درصورتیکه می خواهید بهترین نتیجه را از لیزر کردن بگیرید بهتر است جلسات را به طور منظم هر 4 تا 8 هفته یکبار تکرار کنید.
اما درصورتیکه بین جلسات فاصله بیشتری انداختید به این معنا نیست که کل فرایند دچار مشکل شده است بلکه می توانید هر زمانی آن را ادامه دهید.

 


بیشتر مطالعه کنید : 

انواع تاتو بدن و نمونه‌های مختلفی آن

ماندگاری لیفت ابرو با نخ

مزایای مزوتراپی چیست ؟

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید