درمان ریزش مو با پی آر پی

بهترین تزریق چربی اصفهان | درمان ریزش مو با پی آر پی .

درمان ریزش مو با پی آر پی در اصفهان

درمان ریزش مو با پی آر پی | با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه پزشکی و زیبایی کم‌ کم روش های درمانی تهاجمی کنار رفته اند و روش های کم تهاجم جایگزین آن ها قرار گرفته اند. پی آر پی یکی از روش های درمانی کم تهاجم می باشد که امروزه کاربرد های بی نظیری در سر تا سر دنیا دارد.

این تکنیک زیبایی و درمانی در کشور ما به نام پلاکت درمانی معرفی می باشد و راه کاری موثر در جهت درمان ریزش مو ، بهبود و کیفیت تار ها پس از عمل جراحی کاشت مو ، درمان آسیب دیدگی های ورزشی و رفع بیماری های ناشی از التهاب مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک زیبایی و درمانی روشی تزریقی است که با استفاده از سرنگ انجام می شود.

در طی مطلب پیشرو ما قصد داریم توضیحاتی در مورد این پروسه زیبایی و درمانی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با مکانیسم درمان ریزش مو با فرایند زیبایی PRP بیشتر آشنا شوید. قبل از ارائه توضیحاتی در مورد این روش باید گفت که هنوز تحقیقات گسترده ای بر این روند درمانی انجام نشده اما به دلیل تاثیرات بالا و ایمن بودن این روش باعث شده متخصصین از این روش استفاده کنند.

اگر قصد داریم در مورد این فرایند اطلاعات بیشتری حاصل کنید در ادامه مطلب در وب سایت کلینیک دکتر مسیح شمعی با ما همراه باشید.


مطالب خواندنی و آموزشی دکتر مسیح شمعی بهترین تزریق چربی اصفهان :


بهترین تزریق چربی اصفهان | درمان ریزش مو با پی آر پی

پی آر پی چیست ؟

پی آر پی نام با اختصاری از درمان ریزش مو با پلاسمای غنی شده از پلاکت (Platelet-Rich Plasm )می باشد. قبل از این که شما ما بخواهید اطلاعاتی در مورد این تکنیک درمانی حاصل کنید باید بدانید که پلاسما و پلاکت چیست تا درک بهتری از این روند درمانی داشته باشید . خون انسان از دو بخش کلی تشکیل می شود که عبارت است از :

هماتوکریت
این بخش از خون شامل سلول های خونی از قبیل گلبول های سفید و گلبول های قرمز و پلاکت ها می باشد.

پلاسما
مایع خون یا بخش زمینه ای که شامل آب و مواد محلول در آن از قبیل پروتئین ها ، مواد غذایی و مواد معدنی می باشد.

پس از استخراج خون از یکی از عضلات بدن پلاکت آن جدا می شود. این فرایند با استفاده از از دستگاهی به نام سانتریفیوژ انجام می شود و ترکیبات خون جدا سازی خواهد شد. پلاکت ها در بدن نقش لخته شدن خون و پیشگیری از خونریزی را بر عهده دارند. بنابراین این سلول های بسیار ریز هستند در بهبود و ترمیم انواع آسیب های بافتی نقش مهمی ایفا می کنند. البته، قبل از تزریق پلاکت های جداسازی شده همراه با فاکتور های رشد به پوست سر تزریق می شوند تا سه عملکرد مهم انجام شود که عبارت است از :

۱. تحریک پوست سر برای تولید کلاژن بیشتر ؛ این پروتئین همانند سیمانی در بین بافت ها قرار می گیرد.

۲. عملکرد دیگر تشکیل عروق خونی جدید می باشد

۳. و درنهایت سبب تقسیم سلول ها و سازماندهی آن ها خواهد شد. این پروسه درمانی با اهداف و کاربرد های متفاوتی انجام می شود که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

کاربرد ها و مزایا پی آر پی

پلاکت درمانی کاربرد های زیادی در علم پزشکی دارد که ما به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

افزایش رشد موها

با تزریق این محلول به پوست سر التهاب پوست کاهش می‌ یابد و سبب متوقف شدن ریزش مو خواهد شد. این تکنیک درمانی راه کاری موثر برای درمان ریزش مو با الگوی زنانه و آلوپسی آندروژنیک در خانم ها می باشد که ضخامت با افزایش تراکم مو ها را به همراه دارد.

البته این روش درمان قطعی و مورد تایید نمی باشد. همچنین این فرایند برای درمان ریزش موی ارثی در آقایان نتایجی اثبات شده در دسترس نمی باشد.

تقویت گرافت ها پس از کاشت مو

کاربرد دیگر این پروسه درمانی در جهت تقویت و افزایش کیفیت گرافت های کاشته شده می باشد که به صورت تزریقی یا اسپری بر ناحیه گیرنده استفاده می شود . با این روش جای گیری گرافت ها در پوست سر با سرعت بالا تری انجام می شود و زخم های ایجاد شده در این ناحیه به سرعت بهبود می یابد . همچنین اگر احتمال باقی ماندن اسکار بر سطح پوست وجود داشته باشد با این ترکیب تا حد چشمگیری از بین می رود. پس متخصصین از این روش در جهت گرافت های ضعیف پس از کاشت مو استفاده می کنند.

ترمیم بافتی

کاربرد دیگری که می توان از پلاکت درمانی نام برد ترمیم بافت ها و تسریع بهبود آسیب ها می باشد. این پروسه درمانی در جهت آسیب دیدگی رباط ها، تاندون ها و عضلات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش التهاب

این فرایند در جهت رفع بیماری های مزمن مانند التهاب ها در مفاصل و استئوآرتریت مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر زیادی در کاهش التهابات آن خواهد داشت.

بهبود وضعیت پوست یکی دیگر از کاربر دهای پلاکت درمانی که امروزه طرفداران زیادی جلب کرده است که شامل درمان انواع آسیب های پوستی و جوان سازی پوست می باشد. پس این روش در جهت خشکی پوست ، درمان چین و چروک ها و خطوط سطح پوست ، درمان ترک های پوستی و ….. مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا

  • در این روش همه مراحل درمان به صورت سر پایی و بدون نیاز به بی هوشی انجام می شود و روشی کم تهاجم می باشد.
  • پس از پایان جلسه تزریق زیبا جویان می تواند کلینیک را ترک کنند و به فعالیت های روزمره خود بازگرداند. بنابراین نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری نخواهد داشت.
  • ترکیباتی که به پوست سر تزریق می شود از خون خود شخص تهیه می شود بنابراین احتمال انتقال بیماری های عفونی وجود ندارد. همچنین احتمال بروز عوارضی مانند عفونت و حساسیت های پوستی بسیار کم است.
  • روند بهبودی در این روش بسیار سریع است و مراحل درمان کوتاه و آسان سپری می شود.
  • زمانی که برای انجام این فرایند زیبایی و درمانی صرف می کنید در حدود ۶۰ دقیقه خواهد بود.

شما در طی جلسات درمان شاهد متوقف شدن ریزش مو و ضخامت تار های مو می باشید. این تکنیک درمانی روشی تکمیلی برای افزایش درصد موفقیت کاشت مو خواهد بود.

بهترین تزریق چربی اصفهان | درمان ریزش مو با پی آر پی

مراحل انجام پی آر پی مو

همه مراحل فرایند درمانی و زیبایی پلاک درمانی از مرحله نمونه گیری خون تا تزریق تقریباً یک ساعت زمان نیاز دارد. این روش مانند اکثر روش های کم تهاجم با بی حسی موضعی انجام می شود تا متقاضیان در حین نمونه گیری و تزریق دردی احساس نکنند. حتی در برخی مواقع برای مشخص کردن محل دقیق نفوذ سرنگ پوست از سونوگرافی استفاده می شود و در مرحله آخر پلاسما درمانی تزریق محلول حاصل شده انجام می شود.

در مرحله اول پزشک برای آماده سازی پلاسمای غنی شده در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلی لیتر خون از یکی از عضلات بدن استخراج می کند. البته، قبل از از نمونه گیری ضد عفونی کردن و بی حسی پوست انجام می شود. در مرحله بعد نمونه گرفته شده در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می گیرد این دستگاه با حرکات چرخشی و نیروی گریز از مرکز ترکیبات خون را جداسازی خواهد کرد. سپس پلاکت ها جدا می‌شوند و با هورمون های رشد مواد مغذی مورد نیاز مو ها غنی سازی خواهد شد.

پس از آماده شدن ترکیب مورد نظر با استفاده از سرنگ های ظریفی در لایه مزودرم پوست سر دقیقاً در نزدیکی ریشه مو ها به آرامی تزریق خواهد شد . تقریباً محلول در حدود ۳ تا ۶ میلیمتر به پوست سر تزریق می شود.

پس از پایان مراحل تزریق توضیحات لازم در مورد چگونگی مراقبت ها در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید بدون نیاز به بستری شدن فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.

 

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید