حقیقت عوارض تزریق ژل

حقیقت عوارض تزریق ژل | بهترین تزریق چربی اصفهان

آیا عوارض تزریق ژل حقیقت دارد؟

وقتی صحبت از عوارض و معایب تزریق ژل می‌شود، باید به این موضوع توجه کنید که همه فعالیت‌های زیبایی، آثار جانبی دارند. در حقیقت شما نمی توانید هیچ فعالیتی در زمینه زیبایی پیدا کنید که کوچک ترین عارضه ای به دنبال نداشته باشد. با این وجود گاهی تبلیغاتی بسیار منفی و غیرواقعی در مورد فعالیت‌های زیبایی به گوش می رسند. آن چه گاهی از سوی افراد غیر کارشناس در خصوص عوارض تزریق ژل گفته می‌شود، به هیچ وجه حقیقت ندارد. چرا که این فرآیند اساسا آثار جانبی بسیار کمی را برای شما به وجود خواهد آورد.

ژل های تزریقی به بدن چند نوع هستند؟

ژل‌های تزریقی، موادی هستند که پس از ورود به بدن، برای از بین بردن چین و چروک‌ها، افزایش حجم و همچنین بازگرداندن طراوت از دست رفته به پوست، موثر خواهند بود. این فیلر‌ها به صورت شما ظاهری یک دست می‌بخشند و همچنین در تزریق ژل گونه، لب‌ها، سینه و باسن موجب افزایش قابل توجه حجم می‌شوند.

فیلر‌هایی بهبود دهنده کیفیت و بافت پوست را می‌توان در ۴ دسته مختلف قرار داد:

  1. ژل‌های تزریقی از جنس کلاژن که به تحریک تولید کلاژن بیشتر در پوست منجر می‌شوند.
  2. ژل‌های هیالورونیک اسید که ماده به کار رفته در تولید آن‌ها به صورت طبیعی در بدن وجود دارد.
  3. ژل‌های کلسیم هیدروکسی‌لاپاتیت که از ماده اصلی تشکیل دهنده استخوان‌ها ساخته می‌شوند.
  4. ژل‌های پلی‌ال‌لاکتیک اسید که از مواد زیست سازگار و ترکیب‌های مصنوعی به وجود می‌آیند.

عوارض جانبی متداول تزریق ژل

افرادی که تزریق ژل را پشت سر گذاشته‌اند، با برخی از عوارض تزریق ژل روبرو می‌شوند. این آثار جانبی معمولا برای همه افراد رقم می‌خورند اما دوران ماندگاری آن‌ها در بدن بسیار کوتاه است. اگر این تزریق در شرایط مطلوب صورت بگیرد، آثار جانبی به هیچ‌وجه شدید و جدی نخواهند بود.

عوارض احتمالی تزریق فیلر شامل موارد زیر هستند:

  • قرمزی پوست در ناحیه انجام تزریق ژل
  • احساس تورم در ناحیه تزریق
  • درد حداقلی در پوست
  • کبودی در ناحیه انجام تزریق
  • احساس خارش در ناحیه انجام تزریق

همه این عارضه‌ها نهایتا تا یک هفته در ظاهر شما دوام می‌آورند و پس از آن، کاملا محو می‌شوند. این عارضه‌ها حداقلی هستند و تحمل آن‌ها اصلا دشوار به نظر نمی‌رسد. در نتیجه آنچه به عنوان عوارض جانبی تزریق ژل گفته می‌شود، نهایتا شامل همین موارد خواهند بود. اگر به هر دلیلی این عوارض تزریق ژل در بدن شما بیشتر از یک هفته دوام آوردند، باید برای انجام معاینه‌های بعدی به پزشک مراجعه کنید. این اتفاق البته به ندرت دیده می‌شود و برای بسیاری از افراد اتفاق نمی‌افتد.

حقیقت عوارض تزریق ژل | بهترین تزریق چربی اصفهانآیا عوارض جانبی شدید تزریق ژل صحت دارند؟

گاهی در مورد تزریق ژل، عوارض جانبی شدیدی مثل عفونت زیاد، تورم شدید، آسیب رگ‌های خونی و آسیب به بافت، شنیده می‌شوند. این عوارض تنها در صورتی رخ خواهند داد که این تزریق را به جای یک کلینیک معتبر، در یک کلینیک غیرمجاز انجام بدهید. اگر فردی که این تزریق را برای شما انجام می‌دهد، فاقد تخصص و مهارت کافی باشد، در صورتی که تکنیک درستی در انجام تزریق به کار نرود و همچنین اگر میزان ژل برای تزریق به درستی انتخاب نشود، ممکن است عارضه‌های جانبی زیادی برای شما به وجود بیایند.

یکی از نگرانی‌های افراد در مورد تزریق ژل، امکان جابجایی ژل تزریق شده پس از پایان فرآیند است. حقیقت این است که این تجربه در شرایط عادی، هرگز اتفاق نمی‌افتد. اگر ژل در شرایط استاندارد تزریق شده باشد، تنها در صورتی در ظاهر شما جابجا خواهد شد که مراقبت‌های اصولی لازم را از آن به عمل نیاورید و فشار بسیار زیادی به ناحیه انجام تزریق وارد کنید.

فاکتور های ریسک پذیر در تزریق ژلفاکتور های ریسک پذیر در تزریق ژل

قبل از تزریق ژل، باید فاکتور‌های ریسک‌پذیر را نیز در این زمینه در نظر بگیرید. در حقیقت اگر در شرایطی خاص قرار دارید، نباید به سراغ این فعالیت بروید چرا که در این صورت، عوارض جانبی زیادی برای شما ایجاد خواهد شد:

  • اگر پوست شما به هر دلیلی دچار تورم زیاد شده است، بهتر است به سراغ تزریق ژل نروید. زخم، آکنه‌های فعال و مسائلی از این دست می‌توانند در ایجاد تورم در پوست اثر داشته باشند.
  • اگر دچار آلرژی‌های حاد هستید و ممکن است به هر کدام از ترکیب‌های به کار رفته در ژل واکنش آلرژیک داشته باشید، نباید به سراغ تزریقِ فیلر بروید.
    در صورتی که دچار اختلال خونریزی زیاد هستید، بهتر است روش دیگری را برای جوانسازی پوست استفاده کنید.
  • اگر باردار هستید، در دوران شیردهی به سر می‌برید و یا زیر ۱۸ سال سن دارید، نباید تزریق ژل انجام بدهید.
  • اگر پوست شما بیش از حد مستعد زخم به نظر می‌رسد، تزریق ژل عوارض جانبی بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

چگونه ایمنی تزریق ژل را بالا ببریم؟

برای سپری کردن تزریق ژل با کم‌ترین عوارض جانبی و بیشترین ایمنی، راهکار‌های ساده و مهمی وجود دارد که عمل کردن به آن‌ها، برای شما بسیار موثر خواهد بود:

  • تزریق ژل را تحت نظر یک پزشک متخصص، ماهر، باتجربه و معتبر انجام بدهید. در غیر این صورت، باید منتظر بروز عارضه‌های جانبی بسیار زیاد در ظاهر خود باشید.
  • مطمئن شوید که این فعالیت برای شما در یک کلینیک تزریق ژل معتبر با تجهیزات کافی و به روز صورت می‌گیرد. به هیچ‌وجه این تزریق را در خانه و یا آرایشگاه انجام ندهید. این کار خطرات زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.
  • قبل از انجام تزریق، اطمینان حاصل کنید که از یک فیلر باکیفیت برای شما استفاده خواهد شد. مارک فیلر و جنس آن را بپرسید و تحقیق لازم را در این زمینه انجام بدهید. استفاده از یک ژل بی‌کیفیت، عوارض تزریق ژل را تقویت می‌کند و نتایج‌ ایده‌آل این فرآیند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ژل الانسه و مزایای آن

  • به صورت آنلاین به سراغ خرید فیلر‌ها نروید و این کار را به متخصصان کلینیک تزریق ژل واگذار کنید. آن‌ها هم کیفیت فیلر را بهتر تشخیص می‌دهند و هم راه‌های بهتری برای خرید ژل می‌شناسند. شما باید حتما از فیلر‌های معتبر و تایید شده برای انجام این فعالیت بهره ببرید.
  • قبل از انجام کار، همه ریسک‌ها و عوارض جانبی احتمالی را با مشورت پزشک شناسایی کنید تا در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید.
  • از پزشک بخواهید که قبل از تزریق فیلر، یک تست آلرژی با همان فیلر برای شما انجام بدهد تا مطمئن شوید که خبری از واکنش‌های آلرژیک در بدن شما نخواهد بود.
  • سوابق دارویی و درمانی مربوط به گذشته خود را به طور کامل با پزشک در میان بگذارید. گاهی ممکن است حتی چند ماه پس از مصرف یک دارو، نتایج مصرف آن هنوز در بدن شما باشند. این موضوع می‌تواند پیچیدگی‌هایی برای تزریق ژل به وجود بیاورد.

 | اینستاگرام دکتر مسیح شمعی تزریق چربی اصفهان |


بیشتر بخوانید:

ژل الانسه و مزایای آن

بررسی کامل ژل رووفیل

مزایای تزریق ژل برای شقیقه ها

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید