پاسخ به سوالات متداول تزریق چربی اتولوگ

بهترین تزریق چربی اصفهان |پاسخ به سوالات متداول تزریق چربی اتولوگ

سوالات متداول تزریق چربی اتولوگ

در این بخش با شماییم تا به سوالات پرتکرار پیرامون موضوع تزریق چربی اتولوگ پاسخ دهیم با ما همراه باشید : 

مدت زمان بهبودی ( Recovery Time ) پس از تزریق چربی اتولوگ در صورت چقدر است؟

مدت زمان ریکاوری پس از تزریق چربی از بیمار تا بیمار متفاوت است و بستگی به شرایط بدنی , سن افراد و حجم چربی تزریقی و ناحیه ی تزریق دارد، اما بیشتر افراد حداقل 7-10 روز نیاز به استراحت دارند و بهتر است چند روز پس از انجام درمان از کار و سایر فعالیت های اجتماعی دور باشند. بهبودی اولیه ممکن است تا چند هفته نیاز به زمان داشته باشد، پس از آن تورم به تدریج کاهش می یابد پس از این مرحله نتایج نهایی از انجام درمان مشخص می شود. اگرچه دوره نقاهت در تزریق چربی نسبتاً کوتاه می باشد، اما بیماران باید زمان کافی برای بهبودی مناسب را داشته باشند.

بیماران بعد از گذشت حدود شش ماه نتایج نهایی را مشاهده می کنند . همچنین برای چند هفته باید ورزش و فعالیت بدنی را محدود کرد بدین معنی که از انجام ورزش هایی که فشار زیادی به ناحیه ی صورت وارد می کنند مانند وزنه زدن – شیرجه زدن تا بهبودی کامل خودداری کرد.
نتایج فوراً پس از مدت کوتاهی پس از انجام تزریق قابل مشاهده نمی باشد زیرا تورم و یا ورم در ناحیه ی تزریق در مشاهده ی نتایج نهایی این متد درمانی مداخله می کند. تورم باید به تدریج فروکش کند و تا حدود شش ماه پس از انجام این متد درمانی نتایج نهایی قابل مشاهده می باشد.

 چگونه تزریق چربی صورت در جای خود باقی می ماند و جابجا نمی شود؟

معمولاً بیماران از دکتر تزریق چربی خود درخواست می کنند که چربی از شکم ، پهلوها و ران ها برداشته شود، اما هر منطقه که بافت چربی مناسب داشته باشد می تواند به عنوان سایت اهدا کننده باشد. پس از شستشو و پردازش چربی حاصل از آسپیراسیون و تهیه ی چربی با ساختاری مناسب به نواحی مورد نظر که نیاز به افزایش حجم و تقویت بافتی دارند در ناحیه ای متفاوت از ناحیه ی برداشت تزریق می شود.

پزشک متخصص می داند که در کدام ناحیه و عمق پوست، چربی حاصله را تزریق نماید که پس از انتقال چربی، سلولهای چربی به طور دائم در موقعیت جدید خود باقی بمانند.

 آیا پیوند چربی برای کاهش وزن مفید است؟

در حالی که روش تزریق چربی شامل کانتورینگ در برخی نواحی بدن است، اما هدف و تمرکز در این فرایند، کاهش سایز و کانتورینگ بدن نمی باشد؛ بلکه هدف تهیه ی چربی با حجمی مناسب از بافتی از بدن می باشد که سلول های چربی در آن بافت به میزان مناسب وجود داشته باشند. تزریق چربی برای کاهش وزن مناسب نیست؛ زیرا چربی کافی جهت کاهش وزن در این روش حذف و برداشت نمی شود تا به اندازه کافی بیمار از نظر سایزی تغییر کند.

تزریق چربی اتولوگ

 عوارض تزریق چربی اتولوگ چیست؟

عوارض و خطرات ناشی از تزریق چربی صورت معمولاً نادر است ، زیرا این روش غیر تهاجمی و بی خطر است. با این حال، مانند هر عمل جراحی، خطرات کمی وجود دارد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت
  • عوارض استفاده از مواد بیحسی
  • کلسیفیکاسیون چربی
  • حجم چربی تزریقی بیش از حد زیاد یا کم در ناحیه ی مورد نظر

حتما در طول مشاوره تزریق چربی، خطرات و عوارض جانبی این روش را طی جلسه مشاوره تزریق چربی از دکتر خود بپرسید تا بتوانید از هرگونه عارضه احتمالی پیشگیری کنید.

در صورت افزایش یا کاهش وزن پس ازتزریق چربی چه اتفاقی می افتد؟

سلولهای چربی همچنان در منطقه ای که منتقل و تزریق شده اند به حیات خود ادامه می دهند و مانند سایر بافت های چربی موجود در بدن رفتار می کنند. این بدان معنی است که اگر مقدار قابل توجهی تغییر در وزن بدن ایجاد شود (چه وزن اضافه و یا کم شود)، این سلولها می توانند افزایش یا کاهش پیدا کرده و بر نتایج کلی این روش تأثیر بگذارند. به همین دلیل به بیماران توصیه می شود که قبل از انجام این متد درمانی، از نظر وزنی ثابت باشند و این وزن را بعد از عمل حفظ کنند، تا بتوانند نتایج حاصله را مدت زمان طولانی تری حفظ نمایند .

در سالهای اخیر سلول درمانی در جوانسازی پوست از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است. سلولهای بنیادی جدا شده از بخشهای مختلف بدن همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. سلولهای بنیادی مشتق از بافت چربی( ADSC ) که نوعی سلول بنیادی مزانشیمی است که در مقایسه با مغز استخوان به وفور در بافت چربی انسان یافت می شود.

این سلول ها با ترشح فاکتورهای رشد سبب اثر بخشی در روند تکثیر فیبروبلاست و کراتینوسیت می شوند و در برخی تحقیقات نشان داده شده که (ADSC) می تواند به سلولهای اپی تلیال تمایز یافته و که می تواند سبب بهبود در آسیب های پوستی و روند پیری پوست شود.

بیشتر بخوانید : پیوند چربی خوب است یا بد ؟

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید