اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس و تزریق چربی

بهترین تزریق چربی اصفهان | اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس

اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس به چه صورت باید انجام شود؟

اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس ، یکی از دغدغه های بانوان پس از تزریق بوتاکس، دانستن نحوه ی اصلاح صورت بعد از بوتاکس است که مسئله ی مهمی نیز در مراقبت های تزریق بوتاکس به حساب می ‌آید. چرا که اصلاح نادرست صورت بعد از تزریق بوتاکس باعث گسترش مایع بوتاکس در نواحی دیگر از صورت می ‌شوند که این موضوع چندان خوشایند نیست و عوارضی را در پی دارد.

تا چه مدت بعد از تزریق بوتاکس باید اصلاح کردن صورت را رعایت نمود؟

تزریق بوتاکس یکی از عمل های پرطرفدار در ایران است که با تزریق یک سم به نام بوتولینوم که به بوتاکس معروف است، باعث فلج موقتی عضلات در نواحی مورد نظر می‌شود. بوتاکس باعث رفع چین و چروک پوست به صورت موقت و به مدت ۳ الی ۶ ماه می شود که این مدت بسته به نوع تزریق و میزان آن متغیر است. همچنین ممکن انجام آن از یک ربع تا نیم ساعت طول کشیده و شما بتوانید تاثیر آن را در یک هفته ی آینده بر صورت خود ببینید.

بهترین تزریق چربی اصفهان | اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس

علل ایجاد چین و چروک در صورت چیست؟

همانطور که می ‌دانید، یکی از علل اصلی ایجاد چین و چروک در صورت، افزایش و کهولت سن است. با افزایش سن، کلاژن سازی پوست کاهش یافته و اصطلاحا پوست شل شده و بستر ایجاد چین و چروک در آن فراهم می‌شود. اما این فرآیند می تواند با توجه به ارثی بودن ایجاد چین و چروک و همچنین میزان استرس و مشکلات ژنتیکی و هورمونی، می ‌تواند متغیر باشد.

افرادی که بیش از اندازه اخم می ‌کنند، می‌ خندند یا از عضلات صورت خود بیش از بقیه افراد استفاده می‌ کنند نیز مستعد چین و چروک هستند. شما می ‌توانید با روش بوتاکس برای حل این دسته از مشکلات و جوانسازی پوست استفاده کنید، اما این نکته را مد نظر داشته باشید که اصلاح صورت بعد از بوتاکس، یکی از نباید هاییست که بعد از انجام بوتاکس توصیه نمی‌شود

کاندیداهای نا مناسب تزریق بوتاکس چه کسانی هستند؟

استثا‌هایی در تزریق بوتاکس وجود دارد که در آن‌ها استفاده از بوتاکس برای صورت توصیه نشده و پزشک متخصص این کار را انجام نمی‌دهد. این موارد شامل توصیه های زیر می‌شود:

  • تزریق بوتاکس در افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند
  • افرادی که دارای بیماری های التهابی در محل تزریق بوتاکس و اطراف آن هستند
  • بیمارانی که از داروهایی استفاده می‌کنند که ضد انعقاد خون هستند
  • افرادی که سابقه حساسیت دارند
  • بیماران کلیوی گزینه های خوبی برای تزریق بوتاکس نیستند
  • بیماران قلبی و دارای آسم نمی توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند
  • افرادی که مشکل انعقاد خون دارند
  • کسانی که در یک ماه اخیر واکسن کرونا یا دیگر واکسن‌ها را تزریق کرده اند
  • افرادی که نسبت به پروتئین های گاوی دچار حساسیت هستند
  • کسانی که ضعف ایمنی در بدن دارند نیز تزریق بوتاکس را به تعویق بیندازند
  • بوتاکس برای زنان باردار و همچنین بوتاکس در دوران شیردهی نیز ممنوع است

اصلاح صورت بعد از بوتاکس

در خصوص اصلاح صورت بعد از بوتاکس نمی ‌توان نظر قطعی داد، اما به گزارش اکثر کارشناسان، معمولا اصلاح صورت بعد از بوتاکس توصیه نمی ‌شود. چرا که ممکن است به پوست صدمه وارد کرده و باعث کم شدن تاثیر بوتاکس بر چین و چروک‌ها شود. متخصصان حوزه زیبایی معتقدند معمولا برای انجام کارهایی مانند اصلاح صورت بعد از بوتاکس، مرتب کردن ابروها و وکس صورت، باید حداقل یک هفته به نواحی مورد نظر زمان داده تا بوتاکس تاثیر صد ‌در ‌صدی خود را روی آن ‌ها گذاشته و سپس نسبت به انجام آن‌ کارها اقدام کنید.

بهترین تزریق چربی اصفهان | تزریق بوتاکس ابرو

آیا تزریق بوتاکس به صورت سرپایی انجام می شود؟

هر عمل زیبایی که انجام می ‌دهیم قطعا مزایایی دارد که غیر‌قابل انکار است، در ادامه به برخی از مزایای تزریق بوتاکس اشاره می ‌کنیم:

  1. تزریق بوتاکس به صورت سرپایی بوده و نیاز به بستری شدن ندارد
  2. بوتاکس هزینه های مناسب تری نسبت به سایر عمل ها دارد
  3. دوره ی استراحت کوتاه تری دارد
  4. معمولا درد کمی را احساس می‌کنید
  5. می ‌توانید بعد از تزریق بوتاکس نتایج آن را در محل تزریق مشاهده کنید.

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

هزینه های پزشکی و زیبایی به علت تورم و گران شدن محصولات، روز به روز در حال افزایش هستند اما در خصوص تخمین هزینه های بوتاکس باید ذکر کنیم که یکی از فاکتور‌های اصلی تعیین هزینه های بوتاکس، مقدار مایع تزریق شده و تعداد نواحی مورد نظر بیمار است، همچنین نوع مارک بوتاکس، پزشک متخصص و کلینیک انتخابی نیز در تعیین قیمت بی تاثیر نیستند.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدار ترین روش های جوانسازی محسوب می شود که به منظور برطرف کردن چین و چروک صورت انجام خواهد شد. حال برای کسب نتایج مطلوب از تزریق بوتاکس ، رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را از این مراقبت ها آگاه کنیم تا با انجام آن ها به نتایج مطلوبی دست یابید. کار هایی که بعد از تزریق بوتاکس انجام آن ها ممنوع می باشد عبارت اند از :

  • فعالیت زیاد

سعی کنید تا ۲۴ ساعت کاملا استراحت کنید تا مواد تزریق شده به صورت ، به خوبی میان ماهیچه های زیر پوستتان نفوذ کند و بهترین نتایج کسب شود.

  • ضربه به محل تزریق

ممکن است بعد از تزریق بوتاکس ، به دلیل داشتن حس ناخوشایند تمایل به دست زدن به ناحیه تحت درمان را داشته باشید. اما این نکته حائز اهمیت است که ماساژ یا فشار دادن آن نواحی موجب می شود تا ماده تزریق شده در صورت جا به جا گردد و نتایج نا مطلوبی برای شما به ارمغان آورد.

بهترین تزریق چربی اصفهان |نحوه صحیح خوابیدن بعد از تزریق چربی و بوتاکس

در بیشتر موارد دو تا چهار ساعت بعد از تزریق بوتاکس ، پوست ترمیم خواهد شد ولی توصیه می شود بیمار از خوابیدن به روی پوست خودداری نماید؛ چرا که با انجام این کار عوارض نا مطلوبی برای بیمار خواهد داشت. به هنگام دراز کشیدن سر خود بالا تر از حد معمول قرار دهید.

  • نوشیدن الکل

ممکن است بر اثر مصرف الکل فرد دچار کبودی شود. بنابراین حداقل تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل خودداری نمایید.

  • مصرف دارو های رقیق کننده

تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس ، استفاده از هر دارویی که موجب رقیق شدن خون می شود ، ممنوع می باشد. داروهای ضد التهاب و استروئیدی همچون ژلوفن و پروفن از جمله این داروها هستند.

  • شستن صورت

بعد از گذشت شش الی هفت ساعت شستن صورت با آب و صابون مانعی ندارد. اما توجه داشته باشید که به صورت فشار وارد نشود و به آرامی اقدام به شستن نمایید.

  • قرار گرفتن در معرض آفتاب

تا زمانی که صورت قرمز و متورم باشد، از قرا گرفتن در معرض گرما و تابش شدید خورشید خودداری کنید. بنابراین از رفتن به حمام آب داغ ، سونا و جکوزی پرهیز نمایید. توصیه می شود تا چند روز برای رفتن به استخر دست نگه دارید.

بهترین زمان برای اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس

اگر برای رفع افتادگی پلک و ابرو از تکنیک‌های نظیر لیفت یا بوتاکس ابرو استفاده کرده‌اید، بهتر است که اجازه دهید حداقل ۱ هفته از تزریق بگذرد، سپس اقدام به برداشتن ابرو و اصلاح صورت نمایید.

برای مثال، برداشتن ابرو بعد از بوتاکس با استفاده از موچین موجب تورم و تحریک ناحیه تزریق می‌شود. بنابراین، بهتر است که اجازه دهید تا محل تزریق به طور کامل بهبود یابد. سپس، اقدام به برداشتن ابرو بعد از بوتاکس نمایید.

همچنین، جهت استفاده از سایر روش‌های برداشتن ابرو بعد از بوتاکس، لازم است با پزشک ‌خود مشورت کنید. زیرا، طیف گسترده‌ای از پوست‌ وجود دارد که برخی از آن‌ها نیاز به مراقبت‌های مخصوص و متفاوت دارند.

بهترین تزریق چربی اصفهان | اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس.

نخ و موچین مخصوص برای اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس

یکی از روش‌های قدیمی و رایج اصلاح صورت، اصلاح با استفاده از نخ مخصوص است. همچنین، استفاده از موچین بهترین راه برای اصلاح و تمیز سازی ابروها است. اما سوالی که وجود دارد این است که اصلاح ابرو بعد از بوتاکس با استفاده از موچین امکان‌پذیر است؟ بعد از اتمام جلسات جوانسازی صورت با تزریق بوتاکس، پزشک مربوطه به شما توصیه می‌کند تا به مدت ۴۸ ساعت از ماساژ و اعمال فشار به ناحیه تزریق بپرهیزید. به همین خاطر مرتب سازی ابرو و اصلاح صورت بعد از بوتاکس به مدت ۴۸ الی ۷۲ ساعت بعد از تزریق بوتاکس ممنوع می‌باشد.

وکسینگ صورت بعد از تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روش‌های معمول اصلاح صورت، وکسینگ است. در این روش از موم گرم و رقیق برای رفع موی زائد صورت و اطراف ابروها استفاده می‌شود. در وکسینگ صورت پوست کمی کشیده شده و موها از ریشه کنده می‌شوند. به همین خاطر درد زیادی به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر، وکسینگ صورت باعث تحریک پوست و آسیب‌های سطحی از جمله کبودی، قرمی و جوش می‌شود؛ لذا اصلاح صورت بعد از بوتاکس با استفاده از وکس گزینه ایده آل و مناسبی برای رهایی از شر موهای زائد نخواهد بود.

اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس به وسیله ژیلت و تیغ

۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس قادر به شیو کردن موهای صورت با تیغ و ژیلت هستید. البته لازم به ذکر است که فرآیند شیو کردن را باید به آرامی و بدون اعمال فشار انجام دهید. و از آب سرد برای شستن صورت استفاده کنید.

 

بهترین تزریق چربی اصفهان دکتر مسیح شمعی :

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید