کلاژن و جوانسازی پوست با کمک تزریق چربی

بهترین تزریق چربی اصفهان | کاهش ورم صورت

جوانسازی پوست با کمک تزریق چربی

یکی از رایج ترین نشانه های پیری، کاهش حجم چربی در صورت است. در طی فرآیند طبیعی پیری، کلاژن و الاستین صورت روند کاهشی پیدا می‌کنند. این تغییرات همراه با کاهش حجم چربی صورت، می‌تواند باعث ظاهر شدن خطوط ریز، ایجاد چین و چروک، پدیدار شدن حفره‌هایی در صورت، گونه‌های فرو رفته و نازک شدن لبها شود. روشهای جراحی بسیاری برای اصلاح این تغییرات ناخواسته وجود دارد؛ این عملها معمولاً گران هستند و می‌توانند عوارض شدید و زمان بستری طولانی در بیمارستان به همراه داشته باشند.

در حالی که امروزه روشهای افزایش حجم و فرم دهی با طیف گسترده‌ای از ژل یا فیلرهای پرکننده پوستی و تزریق چربی خارج شده از بدن خود فرد، قابل انجام است. پیوند چربی و یا انتقال چربی روشی عالی برای استفاده از چربی طبیعی خود فرد به عنوان یک پرکننده پوستی موثر است که شامل هیچ گونه خطر آلرژیک و یا واکنش نامطلوب به یک ماده خارجی نمی‌باشد. هدف از تزریق چربی بازگرداندن حجم از دست رفته به نواحی صورت و بدن، از جمله چانه، لبها، گونه‌، سینه و باسن، زیر چشم و دستها می‌باشد.

تزریق چربی را می‌توان به همراه لیپوساکشن یا لاغری شکم انجام می‌شود. چربی برداشت شده به خوبی از نظر ایمنی و طبیعی بودن، می‌تواند پوست را پر کند و خطوط و چین و چروکهای ناخواسته را صاف نماید. از آنجا که استفاده از چربی به عنوان جایگزینی برای تزریق ژل است، همان کار پر کننده را انجام می‌دهد اما اثرات آن برای مدت زمان طولانی تری در پوست باقی می‌ماند. در حالی که انواع دیگر پرکننده‌ها در نهایت توسط بدن جذب می‌شوند و عملکرد حجم دهندگی آنها تنها برای مدت زمان محدودی باقی می‌ماند، تزریق چربی می‌تواند نتایج طولانی مدت و حتی دائمی به همراه داشته باشد.

بهترین تزریق چربی اصفهان | کلینیک تزریق چربی در اصفهان


مطالب خواندنی و آموزنده دکتر مسیح شمعی تزریق چربی اصفهان :


کلاژن چیست و چگونه می‌توان به تولید بیشتر آن در جوانسازی پوست کمک کرد؟

کلاژن مهم‌ترین و عمده‌ترین پروتئین بدن ما، برای مقابله با فرسودگی پوست است. عموما این ماده کشسانی در لایه دوم پوست یعنی درم (لایه دوم پوست و حاوی رگهای خونی، اعصاب و فولیکولهای مو) قرار دارد. و همچون ساختاری پشتیبان در پوست عمل می‌کند. روند پیری تولید کلاژن در بدن و پوست را کاهش می‌دهد. برای کند کردن این روند می‌توانید با مصرف مواد مغذی مانع از کاهش تولید آین پروتئین مفید شوید.

  1. انواع سبزیجات مانند (فلفل دلمه‌ای – کلم بروکلی- اسفناج- کرفس و غیره…)
  2.  انواع میوه‌ها مانند (کیوی، مرکبات، آناناس، موز و غیره…)
  3. انواع ویتامین‌های مکمل مانند ( ویتامین سی، ویتامین ای و غیره…)

بهترین تزریق چربی اصفهان | عوارض تزریق چربی

جوانسازی پوست با تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به اینکه در این روش از چربی اضافی خود بدن فرد برای تزریق به صورت استفاده می‌شود. باید از طریق یکی از روش‌های موجود، چربی اضافه را از بدن خارج کرده. و به ناحیه مورد نظر، تزریق نمایید. به طور کلی، بر اساس میزان چربی مورد نیاز، شرایط بیمار، ناحیه‌ای که چربی باید از آن برداشته شود و … یکی از روش‌های زیر برای خارج کردن چربی از بدن استفاده می‌شود:

  • لیپوساکشن به کمک نیرو (Power-assisted liposuction): در این روش، از یک دسته مخصوص استفاده می‌شود که با استفاده از نیروی مکانیکی، سلول‌های چربی را شکسته و از بدن خارج می‌کند.
  • لیپوساکشن با کمک لیزر (Laser-assisted liposuction): در این روش، از انرژی گرمایی برای شکستن سلول‌های چربی و تبدیل آن‌ها به مایع استفاده می‌شود.
  • لیپوساکشن به روش اولتراسوند (Ultrasound-assisted liposuction): در این روش که به عنوان ویزر نیز شناخته می‌شود، از امواج و انرژی اولتراسوند برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.

برای خارج کردن چربی توسط هر یک از روش‌های گفته شده، می‌توان از بی حسی موضعی استفاده کرد. با ایجاد چند برش در ناحیه مورد نظر، بدون این که آسیب جدی به پوست و بافت اطراف آن وارد شود. مقدار چربی مورد نیاز از بدن خارج می‌گردد. بعد از اینکه چربی مورد نیاز از بدن خارج شد. برای جوانسازی پوست با تزریق چربی باید چربی را با استفاده از تکنیک‌های مختلف خالص نمایند.

سپس، چربی خالص‌شده برای تزریق به صورت، آماده و تزریق انجام می‌شود. تمامی این مراحل به صورت سرپایی و ظرف یک الی دو ساعت انجام می‌گردد.

توجه: بعد از ۱ هفته الی ۱۰ روز از انجام جراحی، میزان چربی تزریق شده کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، بهتر است برای دست‌یابی به حالت ایده‌آل، ۴۰ الی ۵۰ درصد بیشتر از آن چیزی که نیاز است، تزریق انجام شود.

بهترین تزریق چربی اصفهان | آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس

چه کسانی مجاز به انجام این روش درمانی و زیبایی نیستند؟

اقدامات زیبایی پزشکی هیچ محدودیتی را شامل نمی‌شود. با این وجود لازم است جنبه احتیاط توسط پزشکان درنظر گرفته می‌شود. اگر بیماری از سلامت جسمی و روانی برخوردار نباشد. نتواند به درستی برای خود تصمیم بگیرد. یا مبتلا به بیماری پوستی و التهاب شدید در ناحیه مورد نظر باشد. همچنین اگر سن بلوغ و جوانی خود را سپری نکرده باشد. بهتراست قبل از هرگونه انجام زیبایی با پزشک خود مشورت کنند.

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید